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KOREAN COMPANIES BUY CAFÉ DE COLOMBIA
A joint effort between the La Morelia farm in Quindío, Amativo and Angel -in- us, brings the best of Colombian coffee to 37 of its 800 stores in South Korea.
See a handful of Koreans walking through coffee plantations in the traditional La Morelia farm, marveling at the green landscape, the aroma of coffee and the warmth of the people, it is still a striking image.
It is no longer a rare scene thanks to Amativo, a company founded three years ago in Medellín that is dedicated to the export of differentiated coffees, with exotic varieties and with traceability, to 10 countries of the world.
"From the first day I found what I was looking for. The taste is excellent and my barista and I are very surprised with the taste. The aroma is perfect, they have different types of flavors, it's wonderful ", Jung Ah Kang, Marketing and Promotion Manager of Angel -in- us
Recently, he was visited by Jung Ah Kang, the marketing and promotion manager of Angel -in- us, a company that is part of the business conglomerate Lotte, one of the most robust in Asia and with more than 800 stores in that Asian country.
He toured the coffee plantations of the La Morelia farm in Quindío, to know the origin of the coffee that Koreans already taste in their stores.
"I like Colombia from the mountains and the sky, it's very romantic. The people are friendly, even the food is similar to Korean. We want to present in Korea more than Colombian coffee. You can buy Colombian coffee in Korea, but not Colombian culture. I want to sell coffee with Colombian culture, which is exciting, fun and cheerful. I like it, "says Mrs. Kang.
Frequently Amativo invites customers from different parts of the world to know first-hand the origin of the coffee they offer in places like South Korea, China, the United States, Spain and Chile. They take them to visit the farms where they buy their coffee, in departments such as Antioquia, Risaralda, Quindío, Valle del Cauca and Nariño.
"The idea is to connect our customers from Korea and Asia, inviting them to Colombia so that they know the culture of coffee and that they know how their coffee is prepared. In the three years of Amativo we have brought many coffee buyers, our clients, also journalists to share everything that is Colombia and Colombian coffee, "says the businessman.
EMPRESAS KOREANAS COMPRA CAFÉ
DE COLOMBIA
Un trabajo conjunto entre la
finca La Morelia en el Quindío, Amativo y Angel -in- us, lleva lo mejor del
café colombiano a 37 de sus 800 tiendas de Corea del Sur.
Ver un puñado de coreanos caminando por cafetales en la tradicional
finca La Morelia, maravillados con el verde del paisaje, el aroma del café y la
calidez de la gente, no deja de ser una imagen llamativa.
Ya no es una escena poco frecuente gracias a Amativo, una compañía
fundada hace tres años en Medellín que se dedica a la exportación de cafés
diferenciados, con variedades exóticas y con trazabilidad, a 10
países del mundo.
“Desde el primer día encontré lo que buscaba. El sabor es excelente y
mi barista y yo estamos muy sorprendidos con el sabor. El aroma es perfecto,
tienen diferentes tipos de sabores, es maravilloso”, Jung Ah Kang, Gerente de
Mercadeo y Promoción de Angel -in- us
Recientemente recibió la visita de Jung Ah Kang, la gerente de Mercadeo
y Promoción de Angel -in- us, empresa que hace parte del conglomerado
empresarial Lotte, uno de los más robustos de Asia y con más de 800
locales en ese país asiático.
Recorrió los cafetales de la finca La Morelia en el Quindío, para
conocer la procedencia del café que ya degustan los coreanos en sus
tiendas.
“Me gusta de Colombia las montañas y el cielo, es muy
romántico. La gente es amigable, incluso la comida es similar a la coreana.
Queremos presentar en Corea más que el café colombiano. Se puede comprar el
café colombiano en Corea, pero no la cultura colombiana. Quiero vender el café
con la cultura colombiana, que es emocionante, divertida y alegre. Me gusta”,
asegura la señora Kang.
Con frecuencia Amativo invita a clientes provenientes de diferentes
partes del mundo para que conozcan de primera mano el origen del café que
ofrecen en lugares como Corea del Sur, China, Estados Unidos, España y Chile.
Los llevan a visitar las fincas a las que le compran el café, en departamentos
como Antioquia, Risaralda, Quindío, Valle del Cauca y Nariño.
“La idea es conectar nuestros clientes de Corea y de Asia, invitándolos
a Colombia para que conozcan la cultura del café y que conozcan cómo se prepara
su café. En los tres años de Amativo hemos traído muchos compradores de café,
nuestros clientes, también periodistas para compartir todo lo que es Colombia y
el café de Colombia”, señala el empresario.
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